Uusi palvelu auttaa löytämään luotettavan palveluntarjoajan

Share Button

Suomen Tilaajavastuu on avannut uuden Zeckit.com -palvelun.

Sen avulla kuka tahansa voi zeckit-logo-@2xtarkistaa esimerkiksi remonttiyrityksen, kampaamon tai autohuoltofirman taustat ja asiakkaiden arviot. Samalla voi jakaa hyvät ja huonot kokemukset. Palvelusta löytyvät kaikkien suomalaisten yritysten kattavat perustiedot ja yrityksistä annetut arviot.

Zeckit-selvityksen perustietojen lisäksi palveluun on tulossa myös maksulliset lisätiedot, joita ovat esimerkiksi luottotiedot. Tarkistamalla yrityksen taustat huolellisesti ennen valintaa riski työn epäonnistumisesta pienenee.

”Enää ei tarvitse ostaa sikaa säkissä. Palvelutarjoajan luotettavuuden arviointi on erityisen tärkeää silloin, kun etsitään vaikka remontti- tai siivousfirmaa ja annetaan yritykselle avaimet omaan kotiin”, sanoo Mika Huhtamäki Suomen Tilaajavastuusta.

Sosiaalisen median merkitys yritystä valittaessa korostuu entisestään. Zeckit-selvitystä ja arvosteluja on mahdollista jakaa sosiaalisessa mediassa. Samalla yrityksille tarjotaan mahdollisuus osoittaa entistä parempaa läpinäkyvyyttä jakamalla Zeckit-selvitys omilla verkkosivuilla. Arvioiden perusteella etenkin hyvin arvostellut yritykset saavat lisää näkyvyyttä ja kasvattavat verkostoaan.

”Verkkopalveluista löytyvät asiakkaiden arviot ovat monesti ratkaisevia, kun valitaan hotellia tai ravintolaa. Nyt on mahdollista antaa tai lukea vastaavaa palautetta minkä tahansa alan yrityksestä”, Mika Huhtamäki toteaa.

Tietoja julkaistaan myös muissa sähköisissä palveluissa ja kanavissa. Zeckit-palvelussa on mukana laaja kumppaniverkosto auttamassa kuluttajia ja hyviä yrityksiä. Julkaisuvaiheessa mukana ovat Sentraalin 0100100-palvelut, Turun kaupunki, Omaduunari, Löydä Sähkömies- palvelu, Suomela.fi, Duunitori ja Luotettava Kauneus. Zeckit-palvelun julkaisijana ja toteuttajana toimii Suomen Tilaajavastuu Oy.

 

Luotettava Kauneus osoittaa kuluttajalle, että sertifioitu yritys toimii yhteisten pelisääntöjen mukaan ja yhteiskuntavelvoitteita noudattaen. Sertifioinnin tarkoitus on lisätä läpinäkyvyyttä, ja antaa enemmän pelitilaa rehellisille yrittäjille sekä perustella asiakkaalle hinnoittelua. Se on tehty yhteistyössä alan ammattilaisten, viranomaisten sekä tilaajavastuu.fi -rekisteripalvelun kanssa.
Yhteyshenkilö: Johanna Ahlberg, p. 050 349 1071, johanna@luotettavakauneus.fi

0 100 100 numero- ja hakupalveluista löydät helposti suomalaisten henkilöiden, yritysten ja julkishallinnon numerot, nimet ja osoitteet, sijainnit ja reitit sekä muita hyödyllisiä lisätietoja. www.0100100.fi
Yhteyshenkilö: Pirjo Haaga, Johtaja 0100100 Liiketoiminta, p. 050 555 5848, pirjo.haaga@sentraali.fi

Duunitori.fi on Suomen suurin työnhakukone ja uudenaikainen rekrytointimedia. Duunitorilta löytyy suurin osa maan avoimista työpaikoista ja kattava määrä uravinkkejä, yritysesittelyjä sekä työnantajia taustoittavia artikkeleita. duunitori.fi/
Yhteyshenkilö: Martti Kuusanmäki, p. 050 413 7667, martti@duunitori.fi

Suomela.fi-sivusto on vuonna 2005 avattu pientaloasumisen erikoissivusto, jolla vierailee kuukaudessa noin 300 000 eri kävijää lukemassa artikkeleita ja blogeja sekä etsimässä tuotteita ja remontteihin tarvittavia ammattilaisia. www.suomela.fi
Yhteyshenkilö: Robert Kullström, toimitusjohtaja, p. 040 062 9657, robert.kullstrom@freemiummedia.fi

Omaduunari on paikka, josta yksityisasiakkaat löytävät luotettavia ja muiden suosittelemia ammattilaisia kodin rakennus- ja remonttitöihin. Näin asiakkaat voivat siirtää remonttihuolensa osaavien ammattilaisten käsiin. www.omaduunari.fi
Yhteyshenkilö: Hilla Pyykkönen, p. 050 506 6321, Hilla@omaduunari.fi

Turun kaupunki esittelee uuden toimintamallin, joka yhdistää alueen palvelut, tekijät ja asiakkaat. Vielä nimetön uusi toimintaympäristö ei itse tuota palveluita, vaan kokoaa kunnan, palveluyrittäjien ja kolmannen sektorin tarjoamat palvelut löydettäväksi sähköiselle alustalle. Tavoite on asiakaslähtöinen ja luotettava alueellinen markkinapaikka, jossa kaupunki toimii toiminnan kehittämisessä yhteistyössä kuntalaisten, yritysten ja kolmannen sektorin kanssa. www.turku.fi
Yhteyshenkilö: Eero Rostiala, projektipäällikkö, p. 040 679 4823

Lisätietoja:

https://zeckit.com/media/
https://zeckit.com/

tyttö

 

Zeckit selvitys

Share Button

Zeckit selvittää keneltä ostat!

Yllätykset tulevat odottamatta, mutta osa niistä voidaan välttää tekemällä fiksuja päätöksiä.

Suurissa hankinnoissa voi olla hankala tehdä päätöksiä. Suuria hankintoja ovat esimerkiksi remontit tai luottamusta edellyttävät palvelut, kuten kodin siivous. Mistä tiedämme, keneltä kannattaa ostaa? Entä jos myöhemmin selviää, että yrityksen taustat eivät ole niin ruusuiset kuin ostovaiheessa luultiin? Miksi kotitalousvähennys jäikin saamatta? Uusi kylppäri räjähti eikä kukaan ollut korjaamassa, kun firma olikin mennyt nurin…

Mistä Zeckitissä on kysymys? Zeckit-selvitykset tulevat löytymään kaikista suomen yrityksistä – ILMAISEKSI.

12650966_562754457226738_5831722293292795040_n

Tulet löytämään nämä 2016 keväällä tärkeimmistä yritys- ja palveluhakemistoista. Hakemistot auttavat sinua kartoittamaan vaihtoehtojasi, kun etsit sopivaa palveluntarjoajaa – oli sitten kyseessä remontti, siivous, kampaaja tai jokin muu! Lisäksi voit tarkastaa tiedot myös suoraan meidän sivuiltamme.

Mistä idea syntyi?

-Suomen Tilaajavastuu Oy huomasi merkittävän potentiaalisen markkinan kuluttajapuolella
-Luotettava Kauneus teki pilotin kauneusalalle, yhdessä toimialajärjestöjen kanssa
-Keskustelupalstoilla liikkuvat huijaus- ja epäonnistumistarinat kertovat kuluttajien tarpeesta löytää hyviä palveluntarjoajia
-Kuluttajalähtöisen riskienhallintatyövälineen puute markkinoilla
Idean jalostamiseksi perustettiin ohjausryhmä:

SITRA, Suomen Yrittäjät, Rakennusteollisuus RT ry, Suomen Hiusyrittäjät ry, Palvelualojen ammattiliitto PAM, Valtiovarainministeriö VM, Sosiaali- ja terveysministeriö STM, Palvelualojen työnantajat PALTA, Majoitus- ja Ravitsemisala MARA ry, Kiinteistötyönantajat ry, Sosiaalialan työnantaja ry, Reilu Kauppa ry, Lappeenrannan teknillisen yliopiston tutkija sekä Suomen Tilaajavastuu Oy ja Luotettava Kauneus.

Ohjausryhmä –työskentelyn seurauksena Suomen tilaajavastuu päätti perustaa konsortion ja hakea Tekes –rahoitusta. Hankkeessa mukana: Luotettava Kauneus, Taito United Oy sekä Aalto Yliopisto.

tyttö

Hoida käsiäsi, ne ovat työvälineesi!

Share Button

Kampaamokemikaalit ovat vahvoja kemikaaleja ja niiden käyttöön liittyy rajoitteita, ne ovat myös erittäin allergisoivia. Kampaaja työskentelee ammatissa keskimäärin 8,5 vuotta ja sen jälkeen hän lopettaa ja vaihtaa alaa. Suurin osa joutuu lopettamaan allergioiden takia.

Suuri osa allergioista on kosketusallergioita ja käsi ihottumaa, siksi on tärkeää että hoidat käsiäsi, ne ovat työvälineesi!

Käsineiden käyttöä on tutkittu ja niiden oikealla käytöllä voidaan käsi-ihottumia vähentää radikaalisti. On huomioitavaa että kampaajan työ lasketaan märkätyöksi.

Rasvaa käsiäsi usein ja on hyvä myös pitää hanskojen alla puuvillahanskoja

Kampaaja altistuu työssään

Hiusvärille: 9.3 tunti/viikko

Märkätyölle:  2 h 86.6% viikko

Hiustenpesuja:27.8 tuntia/viikko

Pölyävät tuotteet: Hiuslakka, Vaalennusaine, Kasviväri

75% kampaajista oireilee jatkuvaa päänsärkyä.  30% on Astmaa sekä kampaajilla on hälyyttävän paljon  virtsarakon syöpää

Tiedon Tanskan allergiasairaalan tutkimuksista

Lisää tietoa kampaajien työturvaallisuudesta SafeHair Salon 

hanskat

Västra Nyland

Share Button
IMG_0214
– Jag gillar de serviceföretag som finns här i Ingå. De ger det lilla extra. Det tycker jag som inflyttad Ingåbo är trevligt. Jag kom hit från Frankrike och där var servicen en helt annan …
Mikaela Albäck ser ut över Ingå småbåtshamn. Septembersolen lyser milt på bryggor och båtar, daggen glittrar i morgonfuktigt gräs.
Albäck är delägare i företaget Certapartners, som bland annat jobbar med certifiering i frisörsbranschen.
Hon fick i våras höra att Ingå kommun tänkt öppna en företagsklinik, med styrelseproffset Tom Palmberg som rådgivare och bollplank.
– Jag nappade genast, man vinner på att få sparring av någon annan, säger Albäck.
Frisörsbranschen har haft det motigt de senaste åren och certifieringen stod och stampade på samma ställe. Albäck ville få hjälp att hitta fokus för att kunna sätta sina krafter på rätt saker. Där var Tom Palmberg ett stöd.
– Han är bra på att se möjligheter och han har kontakter, som kan hjälpa en vidare.
Just nu är Certapartners med i ett projekt som det statliga innovationsfinansieringsverket Tekes finansierar. Det handlar om att skapa en elektronisk tjänst för konsumenter, där de kan få information om olika företag och deras service.
Albäck jämför med turistbranschen. Den har sajter som booking.com och airbnb, som konsumenterna kan betygsätta.
– Vi vill inte ha ett osakligt forum där man hackar på folk, typ Suomi24. Företagen ska kunna bemöta kommentarerna.
Hon har också anlitat det kommunala utvecklingsbolaget Novago. Hennes erfarenhet är att Novago var till hjälp med pappersexercisen när man ska starta ett företag. När det var dags att utveckla företaget räckte Novago inte till.
Här var Palmbergs erfarenhet av styrelsearbete och affärsutveckling nyttiga.
Mikaela Albäck rosar Ingå kommun, som satsat på företagskliniken. Om hon fick önska sig något annat stöd så skulle det vara ett öppet kontor för småföretagare. Att jobba hemifrån är visserligen flexibelt men gör det svårt att dra gränser mellan arbete och fritid.
– Jag saknar den sociala biten och att få kontakt med andra företagare.

väsra nyland

SafeHair Salon- työturvallisuus asiaa kampaajille.

Share Button

Miksi tämä on tärkeä asia, miten sinä itse voit vaikuttaa valinnoillasi omaan työturvallisuuteesi.

Kampaamokemikaalit ovat vahvoja kemikaaleja ja niiden käyttöön liittyy rajoitteita, ne ovat myös erittäin allergisoivia. Kampaaja työskentelee ammatissa keskimäärin 8,5 vuotta ja sen jälkeen hän lopettaa ja vaihtaa alaa. Suurin osa joutuu lopettamaan allergioiden takia.

WP_20150907_004

Olimme kuuntelemassa  Johan  Galsterin luennon turvallisemmista työtavoista ja aineista. Tässä  kaikki  voittaa: kampaaja, asiakas ja luonto. Tarkoitus on löytää keinot tehdä laadukkaita ja huippumuodikkaita lopputuloksia- turvallisemmin.

Yksi eniten ongelmia aiheuttava kemikaali on kaikissa hapeteväreissä käytettävä PPD ja sen johdannaiset. Sen tiedetään olevan erittäin allergisoiva ja se pystyy imeytymään verenkiertoon  ja muuttamaan hemoglobiinia.  Siksi PPD:n levittäminen iholle on kielletty jo koko EUn alueella .

Hapeteväri on kylläkin helppo ja toimiva tuote, ongelma piilee sen vaarallisuudessa ja siinä että sille ei ole olemassa turvallisuus ohjeita, missään ei kerrota tai opeteta miten sitä voisi käyttää turvallisesti. Tukes on asettanut turvarajan, jonka mukaan hapetevärille saa altistua 30 minuutin ajan, kuuden viikon välein – kampaaja altistuu tälle kemikaalille 9,5 tuntia viikossa. Hapetevärin ongelmallisuus liittyy myös siihen, että sen pigmentit ovat aktiivisia jopa 30 päivän ajan värjäyksestä.  Tätä haitallista kemikaalia käytetään laajalti salongeissa ja kotioloissa, ilman todellista valvontaa.

Valitettavasti lisääntynyt tieto ja ymmärrys kemikaaleista ja niiden haitoista ei ole vaikuttanut tuotteisiin. Kampaamoalan kemia on todellisuudessa hyvinkin vanhaa. Kampaajat ovat  tässä erittäin keskeisessä asemassa, sillä he voivat valppaita valintoja tehden vaikuttaa lopulta myös teollisuuteen ja tarjontaa. Siksi onkin syytä  olla todella tarkkana, sillä mielikuvia ja mainostekstejä seuraten voi ajautua helposti harhaan.

– Vaikka hapeteväriä mainostettaisi luonnolliseksi, koska se sisältää hitusen jotakin öljyä, se on silti Hapeteväri ja siinä silti on vaarallisia yhdisteitä. Myöskään ammoniakittomuus ei tee hiusväristä harmitonta, itse asiassa ammoniakin tilalla käytetty etanoliamiini on voimakkaasti allergisoiva kemikaali.

Tätä kemikaalia käytetään myös MUSTISSA hennatatuoinnessa. Ne ovat erittäin suosittuja mm etelän lomakohteissa ja niitä tehdään jopa ihan pienille lapsille.

 
musta hennaatatuointi slide
Kuvassa allerginen reaktio MUSTASTAhennatatuoinnista. Tämän reaktion jälkeen tulee myös muita ristiallergioita,kuten esim anestesiaan liittyviä.  Mustan hennatatuoinnin ottaneen ei kannata värjätä hiuksia kestoväreillä. Musta henna sisältää PPD:tä 
”Tämä on täysin eri asia kuin HENNA, joka on puhdas luonnontuote.
Tätä mustissa hennatatuoinneissa käytettävää kemikaalia tai sen johdannaisia käytetään kaikissa hapetehiusväreissä, mutta pitoisuudet siinä ovat moninkertaiset”

Kampaajien allergiat

Hiusvärit
• PPD: 18.1 %
• PTD: 19.6 %

Vaalennus aine

• Ammonium persulfate: 21.7%

Permanentti aine

• Glyceryl monothioglycolate: 11.0%

Hajusteet

• FMI : 5.4%

• HICC: 4.6%

Lisäksi 75% kampaajista oireilee jatkuvaa päänsärkyä.  30% on Astmaa sekä kampaajilla on hälyyttävän paljon  virtsarakon syöpää

 

Kampaaja altistuu työssään

Hiusvärille: 9.3 tunti/viikko

Märkätyölle:  2 h 86.6% viikko

Hiustenpesuja:27.8 tuntia/viikko

Pölyävät tuotteet: Hiuslakka, Vaalennusaine, Kasviväri

 

Hoida käsiäsi, ne ovat työvälineesi! Käsineiden käyttöä on tutkittu ja niiden oikealla käytöllä voidaan käsi-ihottumia vähentää radikaalisti. On huomioitavaa että kampaajan työ lasketaan märkätyöksi.

Mikä on SafeHair Salon

Luennon aiheesta piti Johan Galster joka on tanskalainen kosmetiikan asiantuntija, hän on SafeHair Salon -konseptin perustaja. Tämän kehittämisessä ovat alusta asti olleet mukana myös alan ammattilaiset, Kööpenhaminan kaupunki, Tanskan kampaaja- ja kosmetologiyhdistys sekä riippumaton Energitjenesten-yritys.

Safe Hair Salon on sertifiointi, jossa ulkopuolinen taho on tarkastanut että täällä noudatetaan turvallisemman kampaamon pelisääntöjä. Tämä konsepti on saanut alkunsa Tanskasta ja levinnyt sittemmin muihin pohjoismaihin. Se asettuu tavallisen kampaamon ja ekokampaamon välimaastoon. Suomessa yksi kampaamo on hakenut ja saanut tämän sertifioinnin.

– Safe Hair Salon kampaamossa voidaan tehdä permanentteja, vaaleita raitoja ja saada hiukset upeiksi suoravärein. Vaarallisimpia kemikaaleja ei käytetä, ja tuotevalikoimassa suositaan esimerkiksi joutsenmerkittyjä tuotteita.

Käytännössä kukaan ei valvo kampaamokemikaalien käyttöä .  Mikään taho ei valvo turvallisuuden osalta tavallisten eikä myöskään ekokampaamojen toimintaa.

Toivottavasti  kampaamoala löytää tulevaisuudessa yhteiset pelisäännöt kampaajien, asiakkaiden ja ympäristön turvallisuudeksi.

 

LINKIT

Grön Salon Tanska

SafeHair Salon lopputyö (Suomi)

SafeHair Salon  FB

Lomaraha uudistus tasa-arvoistaa partureita

Share Button

Mikä ero on kampaajalla ja kampaajalla?

Se ISO ero on työsuhde tai tuolinvuokra yrittäjä. Se iso ero näkyy asiakkaalle hinnoitteluperusteissa ja siksi suurin osa (93%) alan yrityksistä on tehnyt päätöksen luopua työntekijöistä ja ottaa parturi-kampaajat tekemään työt alihankintana,  tuolinvuokraajina.

-          Esimerkiksi tämä LOMARAHA, se on eriarvoistanut meitä työnantajia ja nyt tämä hallituksen päätös leikata lomarahoja 30 prosentilla tasapuolistaa meitä työnantajia ja näin kannustaa työllistämään.

Joillekin tulee nyt lisää kustannuksia, mutta lomarahojen leikkauksista hyötyvien yritysten määrä kuitenkin on moninkertainen.  Yksityisellä puolella tes-sopimusten piirissä on reilut 1,2 miljoonaa ihmistä, joiden lomarahoja leikataan 30 prosenttia, jos hallituksen kaavailut kirjataan lakiin asti.

Tämä lomarahojen leikkaus on sellainen osa näitä yhteisiä talkoita johon  myös useat työntekijät ovat suhtautuneet myönteisesti.

Vaikuttaako tämä mahdollisesti tuleva päätös hintaan?

-          En usko, sillä hinnankorotuspaineet ovat päällä, mutta tällä hetkellä ne on otettava katteesta. En myöskään usko että sellainen tilanne voi jatkua pitkää, koska se tulee johtamaan epäterveisiin säästökeinoihin tai jopa konkursseihin.

Nostaako lomarahan tuleminen hintoja niissä  joilla sitä ei ole ollut?

-           Se jää nähtäväksi, mutta kaikki yrityksen kustannukset on kerättävä jostain tai sitten on tingittävä. Mistä yrittäjä tinkii saadakseen halvan hinnan, sitä me ei kukaan tiedetä. Pitäisikö meidän tietää?

Eikä tässä vielä kaikki  :(

Alla lueteltu muutamia muita kustannukset jotka erottavat kampaajan ja kampaajan toistaan. Nämä kustannukset näkyvät työllistävän työnantajan hinnoissa:

  • Työeläkemaksu (23,4 %), josta työnantajalle jää 18,65 %
  • Työttömyysvakuutusmaksun työnantajan osuus, joka on 0,8 %
  • Sosiaaliturvamaksu 2,08 %
  • Tapaturmavakuutus, joiden suuruus vaihtelee yhtiöittäin. Toimistotyötä tekeville tapaturmavakuutus on luonnollisesti pienempi kuin esimerkiksi rakennuksilla työskentelevillä. Kampaajilla tämä on suurin johtuen työn allergisoivuudesta.
  • Ryhmähenkivakuutus, jotka myös vaihtelevat yhtiöittäin 0,3-8 % välillä.
  • Lomakorvaus ja lomat, jotka ovat osa-aikaisilla työsuhteen pituudesta riippuen 9-11,5 %. Kokoaikaisille maksetaan lomallakin normaalia kuukausipalkkaa. Jos noudatettava työehtosopimus määrää lomarahasta, on se tyypillisesti puolet loma-ajan palkasta.
  • Sairaslomien kulut, jotka tietenkin vaihtelevat mutta niihinkin on hyvä varautua. Jos sairaslomapäiviä on esim. 3 kpl,/kk, niin on se 1,22 % vuotuisesta työajasta.
  • Korvattavien arkipyhien määrä vaihtelee toimialoittain, mutta keskimäärin niitä on 7 kpl vuodessa joka tarkoittaa 2,86 % vuotuisesta työajasta.
  • Raskauden ja vanhemmuuden kustannukset n 12 000€

Onneksi nykyinen hallitus on suunniteltu myös että saisimme 2500€ kertakorvauksen kun työntekijä jää äitiyslomalle.

JOhanna Ahlberg
Tukkatalo Oy

 

Lähteet:

Yrittäjät

Yrittäjänaiset

Vero.fi

TIEDOTE

Share Button

Nykymuotoinen Suomen Hiusyrittäjät ry:n ja Luotettava Kauneus Oy:n yhteistyösopimus päättyy 22.9.2015. Osapuolet ovat yhdessä päättäneet, ettei sopimusta uusita tässä vaiheessa, koska asetetut tavoitteet jäivät saavuttamatta.

Luotettava Kauneus sertifiointikonsepti laajentuu muille toimialoille ja sen kehitystyötä tulee johtamaan ohjausryhmä, joka koostuu eri toimialajärjestöjen ja eri viranomaistahojen edustajista. Näin ollen myös Arviointilautakunnan työ päättyy ja sen tehtävät siirtyvät ohjausryhmälle.

Kauneusala ja sertifioidut yritykset tulevat toimimaan pilotteina ja esimerkkeinä tässä laajentumisessa. Koska tämän yrityskatsastuksen digitalisoitumistyö on kesken, ei myöskään jäsenalennuksia voida tarjota. Yhteistyön uudelleen käynnistämisestä voi uudelleen neuvotella, kun yhteistyön hyöty molemmille osapuolelle on taas selkeytetty.

Ainutlaatuinen tilaisuus sinulle kampaamoalan ammattilainen!

Share Button

Tule kuulemaan vaihtoehtoja siitä, miten voit tehdä työtäsi huippumuodikaasti, mutta turvallisemmin.

Kampaamokemikaalit ovat erittäin herkistäviä ja allergisoivia, siksi on lähdetty hakemaan turvallisempia vaihtoehtoja.

Palvelualojen ammattiliitto PAM tarjoaa sinulle mahdollisuuden tulla kuulemaan kosmetiikan alan asiantuntijan luentoa siitä, miten voit valinnoillasi vaikuttaa omaan terveyteesi ja siihen että voit jatkaa alalla mahdollisimman kauan.
Luento on sinulle maksuton.

Johan Galster on tanskalainen kosmetiikka-alan asiantuntija. Hän oli mm. asiantuntijana YLE:n MOT Väriä hiuksiin myrkkyjä uhmaten -dokumentissa.

Galsterin luento maanantaina 7.9. klo 16–21
Paikka: Aleksanterinkatu 28, 00170 Helsinki
Torikorttelit – Kiseleffin talon toinen kerros

Ilmaisia paikkoja on rajoitetusti. Sitovat ilmoittautumiset sähköpostilla 1.9.2015. mennessä: info@luotettavakauneus.fi.

Tule kuuntelemaan ja kysymään miksi tämä on tärkeä asia ja miten sinä itse voit vaikuttaa omaan työturvallisuuteesi.

pam_logo_vaaka_rgb

Luotettava Kauneus – Mitä ollaan tehty ja missä mennään?

Share Button

Luotettava Kauneus on mukana Tekes- projektissa- “Hyvä yritys”

Hyviä uutisia on että “Hyvä Yritys”- projekti sai Tekes-rahoitusta ja me olemme kauneusalana tärkeänä osana tätä projektia. Projektia johtaa Suomen Tilaajavastuu Oy ja tämä on reilu puolen vuoden hanke. Eli ensi maaliskuussa lanseerataan tämä digitaalinen palvelu kuluttajille, kaikilla toimialoilla, maanlaajuisesti ja eri jakelukanavissa.Tällä tavalla myös Luotettava Kauneus- sertifioidut yritykset saavat näkyvyyttä eri mittakaavoissa kun koskaan aikaisemmin.

Projektin Tavoitteita

  • Tukea kuluttajia vaikeiden päätösten edessä

  • Auttaa hyviä yrittäjiä erottautumaan niissä ympäristössä missä kuluttajat liikkuvat

  • Kannustaa velvoitteiden hoitamiseen, koskee myös kuluttajaa

  • Luoda yhteismitallinen, luotettava pohja yritysten tietojen tarkastamiseen

  • Peruspalvelu maksuton sekä yrittäjille, että kuluttajille

  • Seuraava taso: Digitaalinen Yrityskatsastus/sertifiointi (mm Luotettava Kauneus). Vapaaehtoinen mutta maksullinen (digitalisoinnin ansiosta hinta ei ole este pienellekään yrityksille). Antaa katsastetuille yrityksille lisää näkyvyyttä ja kilpailuetua erilaisessa kuluttajalle tutuissa jakelu-/ markkinointikanavissa

Markkinointia

  • Olemme mukana uuden http://kaikkiparhaat.fi/ markkinointikanavassa.

  • Olemme tuottamassa KAUPUNKITILA tapahtumaa, joka tulee olemaan moniulotteinen taiteen, designin ja muodin kohtaamispaikkaa. Tapahtuma-alue rakentuu Helsingin keskustaan tyylikkääksi konttigalleriaksi meren äärelle, Vanhan kauppahallin rinnalle. Tapahtuma on osa Helsinki Design Week -ohjelmistoa 3-13.9.2015.

Sunnuntai 6.9 on POP-UP Kauneuspäivä ja tällä kertaa pidetään se KAUPUNKITILA- tapahtuman yhteydessä. Esittelemme LUOTETTAVA KAUNEUS-yrityksiä siellä. KAUPUNKITILA-tapahtuman yksi pääyhteistyökumppaneista on Nelonen Media, jonka eri kanavien kanssa teemme yhteistyötä. He jalkauttavat toimittajiaan tekemään juttuja ja esittelevät eri kanavissaan kiinnostavia aiheita sekä yrityksiä tapahtuma-alueelta. Jos te haluatte järjestää oma POP-UP tapahtuma omassa yrityksessä samana päivänä, niin markkinoimme tietenkin sen myös meidän kanavissa. Otathan meihin yhteyttä jos haluatte lisätietoa asiasta.

Koulutus

7.9 Tanskalainen Johan Galster (MOT Dokumentissa) tulee kertomaan miten kampaaja voi tehdä työtään turvallisemmin, miten hän voi vastata kasvavaan asiakkaiden tarpeeseen turvallisemmasta kosmetiikasta. Lisätietoa ja ilmoittautumiset: info@luotettavakauneus.fi

 Aurinkoisin terveisin,

Luotettava Kauneus tiimi

Luotettavaa Kauneutta

Share Button

Me olemme varmistaneet että sinä voit olla varma siitä että nämä sertifioidut yritykset  ovat hoitaneet yhteiskunnalliset velvoitteet, siitä että täällä noudatetaan TES ja maksetaan palkat.

Siitä että saat Aidon kuitin, että verot on maksettu ja että vakuutukset on kunnossa.

Olemme halunneet lähteä mukaan yhteiskunnallisiin talkoisiin ja siksi ulkopuolinen taho on varmistanut , että tämä yritys on rehti ja vastuullinen.

                                                       -Jotta tiedät mistä maksat-

 

Luotettava Kauneus on  yrityskatsastus.

Yhteiskunta on säätänyt yrityksille velvoitteita, joita kaikkien tulee noudattaa. Tämä sertifiointi katsastaa että yritys on ”ajokunnossa” ja nämä velvoitteet ovat minimissään hoidettu.  Siitä todisteena on reaaliaikainen netistä kaikkien tarkistettavissa oleva tilaajavastuun raportti sekä Luotettava Kauneus tunnus. Sertifiointi on kehitetty yhteistyössä alan ammattilaisten, liittojen ja www.tilaajavastuu.fi -rekisteripalvelun kanssa.

Tämä sertifiointi on tarkoitettu kaikille  yrityksille, jotka haluavat profiloitua LUOTETTAVAKSI. Se osoittaa kuluttajalle, että tämä yritys toimii yhteisten pelisääntöjen mukaan ja yhteiskuntavelvoitteita noudattaen. Sertifioinnin tarkoitus on myös lisätä läpinäkyvyyttä ja antaa näin enemmän pelitilaa rehellisille yrittäjille sekä perustella asiakkaalle hinnoittelua. Tämä on kauneudenhoitoalan omavalvontatyöväline harmaantalouden torjunnassa

Olemme mukana Luotettava Kumppani ohjelmassa

Tilaajavastuu.fi-palvelun käyttäjät ovat tutkitusti keskimääräistä vastuullisempia yrityksiä. Palvelun asiakkaat huolehtivat verojen maksuista selvästi paremmin kuin muut yritykset ja eläkemaksujen maksamisessa on vähemmän puutteita kuin yrityksillä keskimäärin.

 

Sinä valitset onko näillä asioilla merkitystä

 

 

LuotettavaKauneus-sticker-mirror                             luotkump_pysty_nega_CMYK_v1